تاریخ انتشار: شنبه 1402/07/08 - 09:53
کد خبر: 483236

تیر تحریک تجزیه‌طلبان بازهم به سنگ خورد؛

دومینوی شکست/ «نه بزرگ» زاهدان به ضدانقلاب

دومینوی شکست/ «نه بزرگ» زاهدان به ضدانقلاب

با شکست پروژه اخیر بیگانگان برای بی‌ثبات‌سازی کشور در سالگرد اغتشاشات پاییزی ۱۴۰۱ و تشدید بی‌سابقه درگیری نیروهای ضدانقلاب در خارج از کشور، تنها امید ضدانقلاب به سالگرد واقعه ۸ مهر در زاهدان و تحریک مردم علیه جمهوری اسلامی بود که با وجود تلاش مشترک و بی‌وقفه گروه‌های تجزیه‌طلب و پشتیبانی سنگین تبلیغاتی توسط رسانه‌های معاند، غیر از چند تجمع پراکنده و سردادن شعارهایی بی‌ربط به حال و هوای استان سیستان و بلوچستان اتفاق خاصی نیفتاد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پس از ماه‌ها تلاش گروهک‌های تجزیه‌طلب و منافقین که به بهانه حوادث ۸ مهر سال گذشته در زاهدان کوشیدند با تحریک مردم بلوچ در نماز جمعه این هفته زاهدان، اقدام به اغتشاش و ناامنی کنند، این تیر هم به سنگ خورد و کسی با آشوب‌طلبان ضد امنیت ملی همراهی و همکاری نکرد.

رسانه‌های همسو با آشوب طلبان با طرح ادعا‌های غیرواقعی و انتشار اخبار کذب در تلاش بودند احساسات مردم سیستان و بلوچستان، و به ویژه مردم بلوچ، را به بهانه حوادث ۸ مهر برانگیزند و اوضاع را علیه آن‌ها نشان دهند و بگویند نظام اسلامی کاری برای شما نخواهد کرد تا با این حربه بتوانند با حضور برخی عوامل نفوذی خود، شهر را ناامن و اقدام به تخریب اموال عمومی و درگیری در شهر کنند، اما اوضاع آن گونه که آن‌ها می‌خواستند پیش نرفت. نیرو‌های امنیتی از صبح دیروز جمعه به منظور جلوگیری از هرگونه درگیری و اغتشاش در سطح شهر، در آماده‌باش کامل بودند و با حضور در برخی معابر و خیابان‌های شهر به ویژه خیابان خیام که منتهی به مسجد مکی می‌شود، تحرکات افراد نفوذی و معاند را تحت نظر گرفته تا مانع هرگونه خرابکاری از سوی این افراد شوند.

با شکست پروژه اخیر بیگانگان برای بی‌ثبات‌سازی کشور در سالگرد اغتشاشات پاییزی ۱۴۰۱ و تشدید بی‌سابقه درگیری نیروهای ضدانقلاب در خارج از کشور، تنها امید ضدانقلاب به سالگرد واقعه ۸ مهر در زاهدان و تحریک مردم علیه جمهوری اسلامی بود که با وجود تلاش مشترک و بی‌وقفه گروه‌های تجزیه‌طلب و پشتیبانی سنگین تبلیغاتی توسط رسانه‌های معاند، غیر از چند تجمع پراکنده و سردادن شعارهایی بی‌ربط به حال و هوای استان سیستان و بلوچستان اتفاق خاصی نیفتاد.

دومینوی شکست/ «نه بزرگ» زاهدان به ضدانقلاب

روند اخیر دشمنان در سیستان و بلوچستان نشان می‌دهد که هدف بازیگران بی‌ثباتی استان، عدم توسعه منطقه جنوب شرق کشور است؛ با این حال با تمرکز ویژه دولت سیزدهم بر توسعه بومی استان و تبدیل مرزهای امنیتی به مرزهای اقتصادی از طریق راه‌اندازی و تقویت بازارچه‌های مرزی و سفرهای پرتعداد رئیس‌جمهور و معاونان به این منطقه در کنار همکاری برون‌مرزی با همسایگان برای ریشه کن کردن تروریسم و تجزیه‌طلبی در مرزهای جنوب شرقی کشور، به نظر می‌رسد تاریخ انقضای این گروه‌های مافیایی و بازی سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در منطقه نیز رو به انتها است و از همین جهات هم هست که روی به اقدامات رادیکال و هیجانی آورده‌اند.

دومین بازیگر عدم توسعه و ناامن‌سازی سیستان و بلوچستان، یک جریان داخلی در استان بود که با سوار شدن بر موج تفاوت قومی و تمرکز بر محرومیت‌‌های استان سعی می‌کرد فضای ملتهب و تنش‌آلود را ایجاد و تشدید کند؛ نماینده اصلی این جریان، دفتر عبدالحمید اسماعیل زهی امام جماعت مسجد مکی زاهدان بود که در جریان آشوب‌های سال گذشته با اتخاذ مواضع سیاسی منطبق بر خواست دشمنان ایران نشان داد «جریان نفوذ» توانسته است از این مرکز دینی سوءاستفاده‌های مطلوب را ببرد. چه آنکه دستگیری برخی از افراد دفتر مولوی عبدالحمید به جهت ارتباط با بیگانگان، گواه دیگری بر این نفوذ بود.

سومین جریان، گروهک منافقین است که از طریق عملیات سایبری و شعارسازی و دیوارنویسی در استان این پروژه را جلو می‌برد. جریان چهارم، گروهک‌های تروریستی مستقر در خاک کشورهای همجوار مانند جیش العدل در پاکستان هستند که با اخذ اطلاعات و دستورالعمل از سرویس‌ها به صورت ایذایی، حملاتی را در مناطق مرزی و برخی شهرهای مرکزی استان ترتیب می‌دهند

 از 25 شهریور تا 7 مهر؛ تنفس مصنوعی جریان آشوب در سالگردها نیز به نتیجه نرسید

در جدیدترین این تلاش‌ها، رسانه‌های ضدانقلاب تلاش کردند در سالروز جمعه‌ خونین زاهدان، از هر حربه‌ای برای وانمود این مساله که سیستان‌وبلوچستان آبستن حوادث تلخ است، استفاده کرده و فضای استان را ناامن جلوه دهند. هشتم مهرماه سال گذشته، برخی فرصت‌طلبان از شرایط آشوب‌ها استفاده کرده و با حمله به کلانتری و ایضا انجام برخی اقدامات خرابکارانه در نقاطی از زاهدان، در مسیر پروژه‌ دشمنان ایران اسلامی حرکت کردند. حالا در سالروز این حوادث، ضدانقلاب تلاش می‌کند با واژگون نمایاندن اتفاقات سال گذشته، بدنه‌ قومی و مذهبی سیستان‌وبلوچستان را تحریک کرده و به خیال خود شرایط را برای ناامن‌سازی این خطه از ایران فراهم آورد. این بار هم اما شکست دیگری در کارنامه آنان برای اختلاف‌افکنی و دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی به ثبت رسید و نتوانستند در ارائه‌ تصویری ناامن از ایران، به موفقیت برسند.

‌پس از اتمام نماز جمعه اهل سنت زاهدان، عده‌ای قلیل اقدام به تجمع و سنگ‌اندازی به سمت نیرو‌های امنیتی کردند که مأموران امنیتی نیز با تیراندازی هوایی و پرتاب گاز اشک‌آور صحنه را مدیریت کردند و این عده نیز بعد از دقایقی پراکنده شدند. با این حال، اما رسانه‌های «تجزیه‌طلب، معاند و منافقان» در فضای رسانه‌ای، وضعیت شهر را جنگی و همراه با درگیری نشان داده و بعضاً با انتشار فیلم‌های قدیمی می‌خواهند به مخاطب این‌گونه القا کنند وضعیت شهر ناامن است و نیرو‌های امنیتی در حال سرکوب نمازگز‌اران هستند، اما واقعیت امر حکایت از آرامش کامل در شهر بدون هرگونه تجمع یا ناامنی است.

دومینوی شکست/ «نه بزرگ» زاهدان به ضدانقلاب

سیدمجید میراحمدی، معاون امنیتی -  انتظامی وزیر کشور طی گفت‌وگویی پیرامون عدم استقبال مردم زاهدان از فراخوان ضدانقلاب اظهار داشت: مردم زاهدان در قبال این فراخوان‌ها هوشیار بودند و بعد از اتمام نماز جمعه به جز ۴۰ - ۳۰ نفر از اراذل و اوباش که شعارهایی سر دادند، با بی‌اعتنایی سایرین مواجه شده و از ترس به داخل مسجد برگشتند تا از برخورد و دستگیری نیروهای امنیتی و انتظامی در امان باشند.

وی افزود: بقیه نمازگزاران با آرامش و بدون هرگونه اقدامی و با بی‌اعتنایی کامل محل را ترک کردند و این هم شکست دومی بود که ضدانقلاب بعد از ۲۵ شهریور با آن مواجه شد. بنگاه‌های دروغ‌پرکنی اینترنشنال و بی‌بی‌سی در حال انتشار اخبار کذبی هستند که دروغ محض بوده و شهر در شرایط کامل عادی و آرام است.

همچنین شمس‌آبادی، دادستان مرکز سیستان‌و‌بلوچستان روز گذشته پیرامون تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تیراندازی در اطراف مسجد مکی، گفت: برخلاف فراخوان‌هایی که از روز‌های قبل برای ایجاد تجمع در استان منتشر شده بود، مردم بخوبی شرایط را مدیریت کردند، در فراخوان‌ها شرکت نکردند و اتفاق خاصی هم رخ نداد.

وی افزود: نمازگزاران در مسجد مکی حاضر و بعد از اقامه نماز، مسجد را ترک کردند.

دادستان مرکز استان سیستان‌و‌بلوچستان در ادامه بیان کرد: از صبح جمعه تردد در شهر شرایط عادی دارد و تیراندازی‌ای رخ نداده است.

شمس‌آبادی همچنین گفت: تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر زخمی شدن عده‌ای در اطراف مسجد مکی جدید نیست و هیچ اتفاقی رخ نداده است.

گزارش از علی پیراینده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به جای اینکه کارکرد گرایانه حرف بزنیم، تکلیف گرایانه حرف می‌زنیم!
توصیه چند دانشگاه برتر جهان به دانشجویان جدید
بزرگترین «آی.سی.یو» کرمانشاه افتتاح شد
نتایج اولین عمل پیوند چشم دنیا منتشر شد
اعمال شب و روز ۱۷ ربیع‌الاول
کاراته قهرمانی آسیا؛ اباذری دومین فینالیست کاراته ایران
یامگا مقابل استقلال به فوتبال بازگشت!
جزئیات ارائه دروس عمومی به دانشجویان علوم پزشکی از مهر ۱۴۰۳
واکنش عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اظهاراتی درباره مصوبه کنکور
عراقچی راهی نیویورک شد
مشارکت مردم از طریق شرکت‌های سهامی عام پروژه افزایش می‌یابد
صعود ۳۱ دلاری اونس جهانی در معاملات امروز
اعلام فراخوان جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان در هفته آینده
بودجه سال ۱۴۰۴ در سه بخش به مجلس تقدیم می‌شود
اعلام ترکیب استقلال و نساجی
جایزه جهانی هم مخالفان زاکانی را راضی نکرد
افزایش خشونت در ایالات متحده
ارسال ۴۷ پرونده دارای احکام انضباطی اخراج از دانشگاه دانشجویان به وزارت علوم
معرفی ۶ کتاب تحسین شده ازجانب رهبر انقلاب در ویژه برنامه کتاب یک
هدایای عجیب شهردار و استاندار کرمانشاه به قهرمان المپیک/ شکلات خوری و زمینی که ۱۱ صاحب داشت!
تلاش برای تأمین اعتبار خرید گندم برای سال زراعی آتی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top